Obowiązek sprawozdawczy z gospodarki odpadami w aptece

UWAGA!

LIKWIDACJA LOKALIZACJI URZĘDU MARSZAŁKOWSKIEGO WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO PRZY UL. OSTROWSKIEGO.

Dane kontaktowe (nie do sprawozdań)

ul. Wybrzeże J. Słowackiego 12-14, 50-411 Wrocław
 

"ZMIANA LOKALIZACJI WYDZIAŁU ŚRODOWISKA"

Szanowni Państwo,
Informujemy, że zakończyła się przeprowadzka Wydziału Środowiska do budynku przy ul. Walońskiej 3-5, 50-413 Wrocław.    Na ten adres wysyłamy sprawozdania

Zakończyła się również przeprowadzka Wydziału Środowiska Zespołu Zamiejscowego Legnica do budynku przy ul. F. Skarbka 10, 59-220 Legnica.


W związku ze zbliżającym się terminem wypełnienia obowiązku informacyjnego dotyczącego wytworzonych odpadów w aptece uprzejmie informujemy i przypominamy o konieczności sporządzenia na formularzu zbiorczego zestawienia danych o rodzajach i ilości odpadów, o sposobach gospodarowania nimi oraz o instalacjach i urządzeniach służących do odzysku i unieszkodliwiania tych odpadów. Posiadacz odpadów (apteka) zobowiązany jest przekazać zestawienie zbiorcze za rok poprzedni w nieprzekraczalnym terminie do 15 marca każdego roku Marszałkowi Województwa (Urząd Marszałkowski, Wydział Środowiska,ul. Walońska 3-5, 50-413 Wrocław), właściwemu ze względu na miejsce wytwarzania odpadów bez względu na ilość i rodzaj wytwarzanych odpadów.
Oprócz zbiorczego zestawienia danych o wytworzonych odpadach w roku kalendarzowym apteka zobowiązana jest również do złożenia informacji o wytworzonych odpadach. Jednak większość aptek złożyła już taką informację w roku 2011 lub w latach poprzednich i dlatego w tym roku apteki te powinny złożyć jedynie zbiorcze zestawienie o wytworzonych odpadach w roku ubiegłym.


W załączeniu przedstawiamy przykładowo wypełnione zestawienie zbiorcze oraz pusty formularz do wydrukowania i wypełnienia. Zestawienie zbiorcze należy przygotować w 2 egzemplarzach (jeden jako potwierdzenie). Należy je złożyć Marszałkowi Województwa właściwemu ze względu na miejsce wytwarzania odpadów (Urząd Marszałkowski, Wydział Środowiska,,ul. Walońska 3-5, 50-413 Wrocław).

W załączeniu przedstawiamy również przykładową informację o wytwarzanych odpadach, którą należy złożyć (jeśli ktoś jeszcze tego nie zrobił) w starostwie lub w Urzędzie Miasta Wrocławia – dla aptek z terenu miasta Wrocławia.

Aptekarze, którzy zamierzają skorzystać z tej informacji powinni ją dokładnie przeczytać, uzupełnić brakujące dane i ewentualnie zmodyfikować zawartą w informacji treść.

Pliki do pobrania

Newsletter

Jeśli chcesz być na bieżąco powiadamiany o wszystkich informacjach zamieszczanych na naszej stronie internetowej, oraz innych ważnych sprawach dotyczących naszego zawodu  wpisz w poniższe okienko swój adres email.



zamknij
DIA na tej stronie internetowej stosuje pliki cookies w celu realizacji usług. W tym miejscu znajduje się szczegółowa informacja dotycząca polityki plików cookies. Informujemy, że mogą Państwo zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej. Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki i ww. polityką.